مشاوره و فروش پمپ

تفاوت پمپ لجن کش و کف کش

در تفاوت یا فرق پمپ لجن کش و کف کش می توان به این نکته اشاره کرد که پمپ های کف کش معمولا برای انتقال یا تخلیه آب تمیز یا آب آلوده حاوی ذرات ریز طراحی و ساخته شده اند. در ورودی این پمپ ها به منظور جلوگیری از ورود مواد جامد درشت، استرینر یا صافی تعبیه شده است. اما پمپ های لجن کش علاوه بر استفاده در جابجایی آب های تمیز برای انتقال پساب یا فاضلاب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از تفاوت های پمپ کف کش با لجن کش این است که کف کش ها عمدتا دارای پروانه های بسته و نیمه باز می باشند. اما در پمپ های لجن کش معمولا از پروانه های باز، کانالی یا جریان گردابی استفاده می شود. پمپ های کف کش به جهت دستیابی به ارتفاع های بالا می توانند دارای یک یا چندین پروانه باشند. اما در پمپ های لجن کش از یک پروانه باز یا کانالی جهت جلوگیری از انسداد مایع درون پمپ استفاده می شود.

فرق پمپ کف کش و لجن کش

پمپ های کف کش فقط در مدل های مستغرق بصورتیکه تمامی پمپ در آب مستغرق باشد تولید می شوند. اما پمپ های لجن کش علاوه بر مدل های مستغرق در مدل های خودمکش یا موتور خشک نیز تولید می شوند. این پمپ ها قابلیت کارکرد در خارج از مایع را دارند. خروجی پمپ های لجن کش معمولا در قسمت پایین و از جانب می باشد. اما در پمپ های کف کش خروجی هم می تواند از جانب و هم از بالا طراحی و ساخته شود.

کاربرد پمپ لجن کش و کف کش

در فرق بین پمپ های کف کش با لجن کش می توان به کاربری آن ها اشاره کرد. از پمپ های کف کش غالبا برای جابجایی آب صاف استفاده می شود. کاربردهای پمپ کف کش شامل آبیاری در کشاورزی و باغبانی، تخلیه آب استخر، آبرسانی واحدهای مسکونی و جمع آوری آب باران می باشد. اما از پمپ های لجن کش می توان در واحدهای تصفیه آب و فاضلاب مسکونی، شهری، بیمارستانی، صنعتی و… یا کاربری های خاص مانند تخلیه سیلاب ها استفاده کرد.